bloglovin

Jag är en trebarnsmamma bosatt i den vackra staden Jönköping tillsammans med min härliga man. Älskar att skapa och gör det efter ordspråket "Partum per animus" (Skapa med själen). Jag andas, lever och tänker scrapbooking. Mina barn är de finaste, och vi har alltid något roligt på gång!



Följ vår vardag och mitt skapande.

2010-07-24
21:47:54

Jag målar och målar, med tjockt och med tunt

Ja, det är väl ungefär det jag roat mig med de senaste dagarna =) Det är roligt att förnya, men det är vansinnigt tråkigt med grundarbetet! Spackla, slipa, tvätta, maskera.. hua ;-) Själva målandet är roligt i alla fall hehe..
Tyvärr så slarvade jag lite väl mycket när jag maskerade golvlisterna, så det får bli att måla dem. Någon gång.
Har pysselabstinens, så SNART ska jag sätta mig och måla lite med distresserna tror jag! Har inte hunnit leka med de så mycket som jag velat, men nu så!
Hoppas på att mina dynor kommer nu i veckan, de dropparna jag fick av Jessica börjar ta slut (några av färgerna i alla fall. Det måste betyda att jag hunnit måla mer än jag trott? *förvirrad*).

Ser allra mest fram emot vår tjejhelg i Göteborg om två helger! Jag och några vänner har bokat hotell med spa, och ska unna oss varsin massage (om det finns tid för oss alla! Jag ska ringa och boka spa imorgon) och sedan gå ut och äta gott. Därefter blir det lite utgång och en låååång välbehövlig sovmorgon!
Bokade ett paket som hette "Partyweekend" där det ingår fri entre och företräde i kön till några uteställen samt förlängd utcheckningstid till kl 14 dagen efter (annars är det 11:00!!).
Ska bli oerhört skönt att komma iväg och laddaa batterierna. M är väl lagom lycklig över det här. Tråkigt, får ingen bra förklaring på varför heller. Han tycker att man inte ska unna sig saker när man egentligen inte har råd, men det drabbar inte vår ekonomi då min älskade mormor bjuder på allt (jag fyller år dagen innan vi åker!).
Jag önskar att Mattiaz bara kunde säga att "åk du älskling, ha roligt och vila upp dig. Jag fixar allt med barnen här hemma!". Istället ger han mig dåligt samvete. Och det gör mig både arg och ledsen.

Nu ska jag retirera till pyssellbordet. Många världsproblem har lösts där medans kreativiteten flödar ;-)


Mamma o Oliver! ♥ Min lilla knubbe!


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ?