bloglovin

Jag är en trebarnsmamma bosatt i den vackra staden Jönköping tillsammans med min härliga man. Älskar att skapa och gör det efter ordspråket "Partum per animus" (Skapa med själen). Jag andas, lever och tänker scrapbooking. Mina barn är de finaste, och vi har alltid något roligt på gång!



Följ vår vardag och mitt skapande.

2010-11-02
14:00:13

Hajfakta

Var på Universeum igen med barnen den 25 oktober. Förra veckan alltså. Det var kul för vi fick se hajmatningen den här gången, var där på helgen förra gången och hajarna matas mån-ons-fre. I alla fall så berättade guiden lite om hajarna, lite faq och så.

Idag hörde jag Lucas inifrån barnens rum:

"Alfons, vi leker tigerhaj! Du är tiger och jag är haj!".


Jag måste ha missat något ur guidningen!



Tiger eller haj - snarlik skillnad!   Hajen, som för den delens skull heter Herman, var dessutom inte det minsta blodtörstig. Inte en enda firre åt han. Och ingen brygga, helikopter eller båt (som hajarna i Hajen gör). Besvikelsen var stor hos den vuxna delen av publiken, hade ju hoppats på lite action!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ?