bloglovin

Jag är en trebarnsmamma bosatt i den vackra staden Jönköping tillsammans med min härliga man. Älskar att skapa och gör det efter ordspråket "Partum per animus" (Skapa med själen). Jag andas, lever och tänker scrapbooking. Mina barn är de finaste, och vi har alltid något roligt på gång!



Följ vår vardag och mitt skapande.

2010-07-22
10:31:27

Inbjudningskorten till Olivers dop!

Nu är jag ÄNTLIGEN klar med dopkorten, och i förrgår skickades de ut! Nu har nog de flesta hunnit få de, så nu pubiceras det på bloggen ;-)

Valde att göra criss-crosskort. Vansinnigt snygg och rolig vikning, om man inte behöver producera 18 st haha ;-) Undrade ett tag över vad jag gett mig in på, men började som tur i god tid så det har inte varit stressigt alls!

Jaja.

Papper jag använt är Bazzil "Smoke" som bas, och mönsterpappret är Maja Design "Crea Diem" Må du leva och växa (mkt passande namn på pappret hehe)


Framsidan. Kortet är som ett kuvert som man sticker ner ett kort i. Typ.
Inbjudan till dop-stämpeln kommer från Inkido.


Baksida, den ena varianten. Alla blommor och blad kommer från Prima. Hjärtpins och halvpärlor från Reprint.
Texten jag skrivit är (om det är svårt o se mina kråkfötter): "Vad ska vi kalla dig mitt barn,
vad ger man kärleken för namn, jag håller livet i min famn" vilket är urdrag ur en vacker dopsång.


Baksida, den andra varianten. För att få ut det mesta av det mönstrade pappret fick det bli två varianter, då blommorna satt placerade på två olika ställen på pappret. Fjärilarna är utstansade och dekorerade med PearlMaker.


Istickskort, framsida.


Istickskort, baksida. Blev en mini-LO =) Baby-stämpeln kommer från Reprint, halvpärlorna likaså. "Oliver" är stämplat med några clear stamps jag hade, minns inte var de kommer ifrån hehe.. "Prickarna har jag fått genom att dutta distresser genom punchinella, vansinnigt snyggt =)

Tack Jessika för tipset om bakgrundstämpeln och punchinellan! Knyckte det rakt av ;-)

SÅ, det var det! Nu ska jag börja lura på hur dukningen ska bli denna gång. Lurar på något shabby chic-artat faktiskt. Och helt skippa det klassiskt babyblå. Been there done that liksom ;-)


Sköt om er!


Kommentarer
Jessika

Helt underbart fint!!!

Du måste vara så nöjd!

Lycka till med dopet!

Kram Jessika

2010-07-22 @ 10:41:48
Blogg/Hemsida: http://jessikaspyssel.blogspot.com
Elin

Herre Gud! Det var ju helt makalost vackra kort! Jag ar sa imponerad! Super duper fina!



Massa kramar



2010-07-22 @ 21:29:50
Blogg/Hemsida: http://endoelin.blogspot.com/


Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas endast för mig)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:




Till startsidan ?